• -10%
  • Új

Csipes Antal: A divat változása a 21. században

Készleten: 29 darab

Státusz: Raktáron

Kedvezményes ár:

5 850 Ft
10% % kedvezmény
6 500 Ft
2-7 nap

A 21. században divatházaknak is egyre több változással kell szembenézniük, a gazdasági válság, majd a pandémia világszerte megrengette az iparágat. Új tervezők debütáltak a legbefolyásosabb divatházaknál (Bottega Venetta, Chanel, Dior, Gucci, JPG, YSL és a kommunikációs technológia termékei, majd  a mesterséges intelligencia megváltoztatták mindennapi életünket. Napjainkban már a virtuális és a valódi ruházat szoros kapcsolatát figyelhetjük meg, ez a technika a digitális dizájnt használja fel a ruhatervezésnél és a kivitelezésnél. A 21. században az „intelligens textíliák” új életképes technológiákat valósítanak meg, ezeket a divatipar is felhasználja. A hagyományosnál több funkcióval rendelkező szálak és alapanyagok fokozatosan meghódítják a ruhaipart, például a Dupont és a Serona a bioalapú szálakkal kísérleteznek. Ma már természetesnek tűnik az, hogy amit viselsz, az inkább a mérnöki és tudományos innovációkon múlik, nem pedig a divattervezők elképzelésén. A tárgyak kivitelezésénél megjelent a 3D nyomtatás, illetve egymás után az új generációs termékek kerültek piacra, amelyek új technológiákat alkalmaznak.

Az öltözködéstörténetében a jel és a szimbólum jelenlétének mindig nagy jelentőséget tulajdonítottak, ez napjainkban is megfigyelhető. A divatmagazinok története több mint kétszáz évre tekint vissza, és napjainkra sem veszítettek népszerűségükből. A sikerek mögött kiváló újságírók, divatfotósok álltak és állnak. A divatfotók a kor dokumentumai, amelyek a társadalom változásait, hangulatait híven fejezik ki. 2000 után új, számítógéphez köthető programokat alkalmaztak a divatfotósok. A 1990-es évek végén a divatbemutatók helyszínei, léptékei és a díszletei megváltoztak. A Met Gála bemutatók inkább a hollywoodi díjkiosztók csillogására hasonlítanak. A divat és művészeti kiállítások egyre szorosabb kapcsolatba kerülnek egymással. Ma már természetes, hogy a jeles divatházak a kortárs és a hagyományos képzőművészet befolyásos mecénásaivá váltak. Andy Warhol szerint:A pénzkeresés művészet, a munka művészet, a jó üzlet pedig a legjobb művészet." A magas művészet és a tömegkultúrát elválasztó kemény határvonalak összemosódtak és átfedik egymást. Ugyanakkor a különböző művészeti ágak gyakran hatással vannak a divat változásaira. A divatfővárosokban (Párizs, London, New York, Milánó, Tokió) működő divatházak határozzák meg a folyamatos változásokat. Mindegyiknek megvan a sajátos jellegzetessége és egyben a közös vonásai. Párizs több száz éve a női divat meghatározója, míg London a férfi divat fellegvára.

A könyv befejező fejezetei a magyar divatházak és a hazai divattervezés történetét mutatják be. A művészi kivitelű könyvet gazdag képanyag teszi teljessé.

Megjelenés: 2025. december

Terjedelem: 260 oldal gazdagon illusztrált

Kötés: kartonált füllel

Formátum: 210 x 297 mm

ISBN 978-963-456-175-0