• -30%
Julianna, Értékazonosság  és értékkülönbség

H. Farkas Julianna, Értékek, célok, iskolák

Készleten: 2 darab

Státusz: Utolsó tételek a raktáron

Kedvezményes ár:

1 467 Ft
30% % kedvezmény
2 095 Ft
2-7 nap

Az emberkép átalakulása  az oktatáspolitikai dokumentumok  és az empirikus vizsgálatok tükrében Már jóval a rendszerváltás előtt egyaránt igény  mutatkozott a pedagógusok és a szülők részéről, hogy az államilag előírt oktatási metódusok és  módszerek egyeduralmát váltsa fel egy változatosabb  és nagyobb önállóságot biztosító iskolarendszer,  amelyben a pedagógusok új szellemben, új módszerekkel  újfajta emberképet fogalmazhatnak meg.  A plurális demokrácia megvalósulása az oktatás  területén is jelentős változásokat indikált,  a hagyományos intézményrendszer kiegészült  az alternatív iskolákkal, megváltozott az egyházak  oktatásban betöltött szerepe is.  A politikai-társadalmi változások nyomán módosult  a diákok értékorientációja, világszemlélete,  a pedagógusok és tanítványaik viszonya,  átértékelődtek a az iskola hagyományos funkciói.  A szerző munkájában az elmúlt másfél évtized  oktatáspolitikájának átalakulását kíséri nyomon.  A jelenségek megértéséhez az előző 40 év  oktatáspolitikai dokumentumait is áttekinti, elemzi,  felvázolja az értékrend és az emberkép átalakulásának  folyamatát. Saját kutatásainak forrásai a különböző  iskolatípusok vezetőivel készített interjúk.

  • Kiadás éve: 2006
  • Terjedelem: 200 oldal
  • Kötés: kartonált
  • Formátum: A/5
  • ISBN 963-506-690-2