H. Farkas Julianna, Értékek, célok, iskolák
Készleten: 2 darab
Kedvezményes ár:
1 467 Ft 30% % kedvezményAz emberkép átalakulása az oktatáspolitikai dokumentumok és az empirikus vizsgálatok tükrében Már jóval a rendszerváltás előtt egyaránt igény mutatkozott a pedagógusok és a szülők részéről, hogy az államilag előírt oktatási metódusok és módszerek egyeduralmát váltsa fel egy változatosabb és nagyobb önállóságot biztosító iskolarendszer, amelyben a pedagógusok új szellemben, új módszerekkel újfajta emberképet fogalmazhatnak meg. A plurális demokrácia megvalósulása az oktatás területén is jelentős változásokat indikált, a hagyományos intézményrendszer kiegészült az alternatív iskolákkal, megváltozott az egyházak oktatásban betöltött szerepe is. A politikai-társadalmi változások nyomán módosult a diákok értékorientációja, világszemlélete, a pedagógusok és tanítványaik viszonya, átértékelődtek a az iskola hagyományos funkciói. A szerző munkájában az elmúlt másfél évtized oktatáspolitikájának átalakulását kíséri nyomon. A jelenségek megértéséhez az előző 40 év oktatáspolitikai dokumentumait is áttekinti, elemzi, felvázolja az értékrend és az emberkép átalakulásának folyamatát. Saját kutatásainak forrásai a különböző iskolatípusok vezetőivel készített interjúk.
- Kiadás éve: 2006
- Terjedelem: 200 oldal
- Kötés: kartonált
- Formátum: A/5
- ISBN 963-506-690-2